Полезные ссылки
Поиск среди 3715 разработок
Зміна школи та адаптація дитини до нового колективу (поради батькам, учням, класному керівнику)
Разместил: Катерина Василенко
Вид разработки: Информационные сообщения
Тематика: Построение команды, Управление стрессом, Самовоспитание
Целевая аудитория: Учителя, Родители, 11 класс, 10 класс, 9 класс, 8 класс, 7 класс, 6 класс, 5 класс
Источник: http://korysne.ostriv.in.ua/publication/code-45069601DC58B/list-13B12562327
Якщо школяр брав активну участь у прийнятті рішення щодо зміни навчального закладу, його звикання пройде швидше. Діти, яким довелося підкоритися вибору батьків, адаптуються, як правило, проблематичніше, тому перед переведенням дитини в іншу школу бажано узгодити з ним свої дії і, по можливості, врахувати її побажання. Успіх адаптації в новому колективі буде залежати від першого враження, яке справить ваш дитина протягом цього часу.
Як батьки можуть допомогти дитині справити приємне враження на однокласників?
1. Продумати зовнішній вигляд до деталей
Перше враження, що б не говорили, найсильніше, тому перед першим дзвінком детально обміркуйте зовнішній вигляд дитини (стрижка, одяг і т.д.), зверніть увагу на аксесуари (можна витратитися і на модні речі), щоб дитина не переживала з приводу своєї зовнішності.
2. Обговоріть страхи
Поговоріть з дитиною про те, що його хвилює. Як варіант, можна записати всі страхи по порядку на листок, а потім провести сімейний мозковий штурм, щоб придумати, як їх подолати.
3. Зустрітися з класним керівником
Приділіть час тому, щоб до початку навчального року познайомитися з класним керівником, розповісти йому про вашу дитину, розпитати про колектив, яким керує педагог.
4. Підготуйте дитину
Обіграйте з ним можливі варіанти ситуативного спілкування з однолітками, Упорядкуйте його фотографії в телефоні, щоб дитина могла продемонструвати, як він, наприклад, вчився в попередній школі.
5. Забезпечте гарний настрій
Вранці перед виходом до школи влаштуйте сімейний сніданок, під час якого побажайте школяру удачі, скажіть, що вірите в те, що він зможе знайти собі друзів. Позитивний настрій здатний творити чудеса.
Рекомендації учням щодо того, як краще побудувати взаємини з однокласниками
1. Для початку познайомся з однокласниками. Чим більше дружніх контактів буде, тим більшим буде коло твого спілкування в колективі.
2. Дізнайся, як їх звуть, відрекомендуйся сам, розкажи про себе, дізнайся про школу - де їдальня, туалет, коли велика перерва; вияв¬ляй цікавість.
3. Запам'ятай імена однолітків, із якими ти по¬знайомився: людям дуже приємно, коли до них звертаються на ім'я.
4. Поводься природно, про людину говорять її вчинки, тільки вони можуть скласти тобі імідж.
5. Не чекай загальної любові, однокласники спочатку будуть придивлятися до тебе, а потім уже полюблять чи навпаки. Це залежить тільки від тебе.
6. Приходячи вранці до класу, вітайся, але не обов'язково це робити персонально з кожним. Загального «Привіт!» з усмішкою на обличчі буде достатньо. Тільки враховуй, що з учнями, які прийшли пізніше за тебе, привітатися потрібно персонально.
7. Бажано не виділятися в одязі, вибери стиль, в якому тобі буде комфортно, але максимально наближений до того, що носять учні у твоє¬му класі.
8. Частіше усміхайся, непривітних людей ніхто не любить.
9. Якщо хтось з однокласників забув удома щось, наприклад ручку, а в тебе є зайва, можна дати покористуватися, за це ти отримаєш додаткові бали.
10. Якщо ти чогось не знаєш, не соромся, спитай про це друзів. Багатьом подобається, коли до них звертаються по допомогу.
11. Знайди з друзями спільні інтереси, обміняйся контактами, телефонними номерами.
12. Коли друзі хворіють, обов'язково подзвони, розкажи, що цікавого дізнався в школі, поді¬лися домашнім завданням, поговори про щось, бо людині вдома самій сумно.
13. Якщо комусь із твоїх друзів сумно, обережно розпитай, що сталося, запропонуй свою до¬помогу. Іноді від звичайної уваги людині стає краще.
14. Намагайся ніколи нікого не обговорювати, пліткарів ніхто не любить.
15. Про ставлення до себе можна судити з того, як часто до тебе звертаються по допомогу, за пора¬дою, запрошують кудись, діляться секретами.
Рекомендації класному керівнику і вчителям щодо адаптації дитини до умов шкільного життя
1. Зустрітися з батьками учня.
2. Обговорити індивідуальні особливості та особли¬вості характеру учня. Звернути увагу на психо¬емоційний стан дитини. З'ясувати, за якою про-грамою навчався учень у попередній школі.
3. Ознайомити учня з «організаційною стороною» — навчити орієнтуватися в системі кабінетів, у шкільному щоденнику відмітити нумерацію кабінетів та занотувати прізвища вчителів, надати номери контактних телефо¬нів для зв'язку.
4. У новій школі, класі учень стикається з новими вчителями, однолітками, у нього знижується самооцінка, виникає почуття неуспішності, тому вчителям потрібно тимчасово знизити вимоги до навчання, намагатися краще вивчити сильні та слабкі сторони учня, до-помогти адаптуватися до класного колективу, створюючи ситуацію успіху на уроках.
5. Ввести учня в учнівський колектив: дати посильне доручення, залучати до класних і шкільних справ, надавши змогу проявити себе з кращого боку, спираючись на здібності учня.
Прикрепленные файлы
Загрузка файлов разрешается только зарегистрированным пользователям