Корисні посилання
Пошук серед 3715 розробок
Поради вчителям у роботі
Розмістив: Irene
Вид розробки: Публікації
Тематика: Незалежно від тематики
Цільова аудиторія: Вчителі
Джерело: http://talne-school1.edukit.ck.ua/storinka_psihologa/poradi_vchitelyam/
Поради вчителям у роботі
Із замкненими дітьми:
1. Розширюйте коло спілкування, знайомте з новими дітьми першим.
2. Наголошуйте на перервах про корисність спілкування, розпитайте учня, що нового він дізнався, розмовляючи з іншими.
3. Прагніть стати для дитини взірцем людини, яка ефективно спілкується, що дуже допомагає їй у житті.
4. Залучайте якомога частіше до групових форм роботи, давайте завдання для колективної роботи.
5. Ніколи не протиставляйте дитину колективові, припиняйте зневажливі зауваження однокласників.
Із тривожними дітьми:
1. Доручення тривожної дитини мають відповідати віку.
2. Підтримуйте, говоріть про свою впевненість у тому, що дитина зможе виконати завдання.
3. Не порівнюйте досягнень дитини з успіхами інших дітей. Дуже важливі оптимістичні прогнози.
4. Не допускайте ситуації змагання, публічного виступу.
5. Зменшити або усунути тривожність дитини можна за допомогою малювання, фізичних вправ, читання художньої літератури, ігрової терапії, музикотерапії.
З агресивними дітьми:
1. Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватись на вас, зрозумійте її обурення: допоможіть усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.
2. Дочекайтесь, коли емоції вщухнуть, і тільки тоді розкажіть дитині, що її агресія непотрібна в цій ситуації, все можна вирішити іншим, спокійним тоном.
3. Учіть дитину розуміти себе й інших. Якщо дитина навчиться усвідомлювати свої почуття і почуття інших, вона зможе свідомо обирати форми боротьби і захисту.
4. Спостерігайте за собою, щоб інколи ви самі не стали взірцем агресивної поведінки.
5. Залучайте батьків, з’ясуйте, чи вони не подають негативного прикладу.
З гіперактивними дітьми:
1. Уведіть знакову систему оцінювання. Хорошу поведінку і досягнення винагороджуйте, не жалійте для такої дитини схвалення.
2. Частіше проводьте хвилинки відпочинку з легкими вправами і релаксацією.
3. У класі бажано мати мінімальну кількість предметів, які можуть відволікати увагу.
4. Спрямовуйте зайву енергію гіперактивних дітей у корисне русло – під час уроку попросіть вимити дошку, прибрати зошити.
5. Уведіть проблемне навчання, використовуйте у процесі навчання елементи гри, змагання. Більше давайте творчих завдань, уникайте монотонної діяльності.
6. Давайте лише одне завдання за раз. Якщо учень має виконати велике завдання, нехай воно буде у вигляді послідовних частин. Періодично контролюйте хід роботи над кожною частиною, вносячи відповідні корективи.
7. Створюйте ситуацію успіху, в якій дитина могла б проявити свої сильні сторони.