Корисні посилання
Пошук серед 3715 розробок
Публічний запит до Міністра освіти і науки
Нижче наведено публічний запит правліня ГО ВСЕСВІТ до Міністра освіти і науки Л. Гриневич до проведення громадського обговорення «Розвантаження програм для початкової школи»
Шановна пані Міністр!
За дорученням правління ГО «Всеукраїнська спілка вчителів і тренерів» (ВсеСВІТ), до складу якої входять координатори з впровадження освіти на основі життєвих навичок (Life Skills Based Education) та десятки тисяч учителів основ здоров’я з усіх областей України, які починаючи з 2004 року пройшли підготовку до викладання цього предмета і профілактичних курсів за підтримки Європейського Союзу, Міжнародного Альянсу з ВІЛ/СНІД, ЮНІСЕФ, GIZ та інших міжнародних організацій, звертаюся до Вас із публічним запитом щодо процедури та ходу проведення громадського обговорення «Розвантаження програм для початкової школи», яке здійснюється із залученням он-лайн платформи EdEra.
1. Хто і за якими критеріями обирав модераторів, зокрема, модератора програми предмета «основи здоров’я»?
Не будучи фахівцем у галузі превентивної освіти, модератор Зоя Хитра від самого початку обговорення активно демонструвала своє негативне ставлення до предмета та поширювала наклепницьку інформацію про авторський колектив одного з підручників та одного із співавторів програми (свідчень цього на платформі є дуже багато), а також підтримувала інших дописувачів, які принижували їх честь і гідність, хоча за правилами сайту мала видаляти такі коментарі.
Стиль модерування характеризує одна з відповідей самої модераторки: «Мне тоже нравится как говорят в Одессе... На бигбордах особенно 1. Вова, не делай маме нервы. 2. Вова, шоб ты здох». (Модератор з часом видалила цей коментар, але у гіперкоментах він залишився)
2. Чи погоджується пані Міністр з підходом, за якого висловлювання анонімних дописувачів на EdEra інтерпретуються модератором як «думка переважної більшості науковців, педагогів і батьків»?
На жаль, на платформі відбувалася масова реєстрація анонімних дописувачів, які вимагають вилучення предмету або поширюють неправдиву інформацію про нього та про людей, які вже багато років вибудовують в Україні ефективну систему превентивної освіти. Деякі дописувачі, зокрема, Ольга Еременко, яка повчала авторів підручників щодо моральності і духовності, пропагують на своїх сторінках цінності Руського міра та Новоросії (https://vk.com/antidaun2).
Нижче наведено приклади рівня аргументації інших подібних дописувачів (цитати):
- «Что касается рекомендаций ЮНИСЕФ, ЮНЕСКО и ВООЗ, то к рекомендациям организаций, работающих на наше уничтожение, следует относиться критически» (Атонина Украина);
- «ЮНЕСКО – распространяет по миру учебные программы, в основе которых лежит «секспросвет», а так же гендерные стандарты образования. Активно продвигает идеи ЛГБТ-сообщества в школах и детских садах (Атонина Украина);
- Авторы курса делают акцент на воспитание у детей толерантности (терпимости) к популярным ныне социальным явлениям, как половые извращения, наркомания, проституция, и к людям, представителям этих социальных групп (опубліковано модератором від імені «Наталия Владимировна Кобылева»).
Модератор з предмета «Основи здоров’я» таких дописувачів представляє, як «переважну більшість науковців, вчителів і батьків, слушні пропозиції яких не врахували автори програми».
3. Хто є членами робочої групи першого етапу обговорення та який статус і повноваження цієї групи?
Після першого етапу обговорення невідома загалу робоча група на свій розсуд внесла зміни у чину програму без будь-якої аргументації. Аналіз цих змін і відповідь на них наведено на http://autta.org.ua/ua/materials/material/Rozvantazhennya-navchalnih-program/
4. Чи поділяє Міністр думку свого радника Іванни Коберник щодо предмету «Основи здоров’я»?
На своїй сторінці пані Коберник пише: «Переважна більшість коментаторів взагалі виступають за скасування цього штучного псевдопредмету, який точніше було б назвати не "Основи здоров'я", а "Як страшно жити", …на жаль, до 1 вересня ми не можемо скасувати цей предмет».
Прошу вважати цей запит публічним звернення тієї частини педагогічної громадськості, яка упродовж 12 років впроваджує компетентісний підхід в освіті, адже життєві навички – це психологічні та соціальні компетентності, сприятливі для здоров’я, безпеки, успішної соціалізації та самореалізації дітей та молоді.
З повагою,
Голова правління Володимир Пономаренко