Полезные ссылки
Поиск среди 3715 разработок
Результати аналізу пропозицій на ЕdEra щодо розвантаження навчальної програми з основ здоров'я
ВСЕУКРАЇНСЬКА СПІЛКА ВЧИТЕЛІВ І ТРЕНЕРІВ
ДОВІДКА про результати аналізу пропозицій на ЕdEra щодо розвантаження навчальної програми з основ здоров'я в контексті компетентнісного підходу
I. Аналіз змісту чинної програми здійснювався з урахуванням наступного:
- Ключова компетентність, яка визначена Державним стандартом початкової освіти – «здоров’язбережувальна».
- Складові узагальненої «здоров’язбережувальної» компетентності набуваються в курсі «Основи здоров’я» з урахуванням посилюючих міжпредметних зв’язків (предмети «Я у світі» та «Природознавство»).
- Зміст предмету «Основи здоров’я» - це інтегрована тематика, визначена на основі аналізу найбільш релевантних чинників ризику і захисту для здоров’я, безпеки і розвитку учнів (табл. 1.)
- Предметні компетентності курсу «Основи здоров’я» - це психосоціальні і спеціальні життєві навички, сприятливі для здоров’я, безпеки, успішної соціалізації і самореалізації дітей та підлітків (табл.2):
- До психосоціальних компетенцій (життєвих навичок) належать: позитивна самооцінка, самоконтроль, керування стресами, мотивації успіху і гартування волі, аналіз проблем і прийняття виважених рішень, критичне і творче мислення, вміння вчитись, ефективне спілкування, співчуття, розв’язування конфліктів, протистояння негативним соціальним впливам тощо.
- До спеціальних компетенцій належать: санітарно-гігієнічні навички, раціональне харчування, рухова активність, загартування, організація режиму праці та відпочинку, надання першої допомоги тощо
II. База аналізу: проаналізовано 42 пропозиції на ЕdEra, з них враховано 24 (57%).
Перелік пропозицій та пояснення щодо їх врахування наведено у Додатку 1.
III. Результати аналізу чинної програми с урахуванням пропозицій на ЕdEra.
Представлено узагальненою матрицею змісту та чинною програмою з внесеними правками (Додатки 2, 3).
Узагальнені висновки:
- Зміст навчальної програми предмету: відповідає меті і завданням змістовної лінії Державного стандарту «Здоров’я»; є важливим для здоров’я, безпеки і розвитку учнів; спрямований на розвиток життєвих навичок, необхідній кожній людині протягом всього життя; збалансований за тематикою і роками навчання; передбачає достатньо часу на вивчення кожної теми.
- Для предмета створено і доступно у вільному доступі (безкоштовно) навчально-методичне забезпечення, що реалізує компетентісний підхід (autta.org.ua)/
- Для навчання вчителів початкової школи з методики викладання предмету на засадах розвитку життєвих навичок створено і успішно апробовано тренінгові курси і методичне забезпечення (тільки у травні-липні 2016 року за цією методикою підготовлено понад 1000 вчителів)
Таблиця 1. Узагальнений зміст предмету «Основи здоров’я»
Таблиця 2. Предметні компетентності - життєві навички, сприятливі для здоров’я, безпеки, успішної соціалізації і самореалізації (рішення підсумкової колегії МОН, серпень 2009)
Додатки до цієї довідки:
- Перелік пропозицій та пояснення щодо їх врахування
- Узагальнена матриця змісту предмету
- Чинна навчальна програма з внесеними правками