Корисні посилання
Пошук серед 3715 розробок
Ігри, що допоможуть налаштувати клас на командну роботу
Розмістив: Irene
Вид розробки: Робота в групах, Аналіз ситуацій, Руханки
Тематика: Розбудова команди
Цільова аудиторія: 11 клас, 10 клас, 9 клас, 8 клас, 7 клас, 6 клас, 5 клас
Джерело: https://naurok.com.ua/post/igri-scho-dopomozhut-nalashtuvati-klas-na-komandnu-robotu
Ігри для всього класу, які можна використовувати під час уроку та після. Обережно, вони пробуджують командний дух!
Коли учні перейдуть на новий рівень освіти чи зберуться влаштуватись на роботу, їм, окрім шкільних знань та професійних навичок, знадобляться особливі уміння – проявляти індивідуальність та працювати у команді.
Із часом приходить розуміння, що ці навички стануть ключовими складовими успішності людини. Тому так важливо ще у шкільні роки привчати дітей до командної роботи. Що для цього потрібно зробити? Наприклад, використайте вправи для згуртування класу.
Гра «Наосліп»
Підлітки, яким зав’язано очі, ведуть один одного кудись. Думаєте, це погана ідея? Ні, особливо, якщо мова йде про гру, здатну навчити корисним речам.
Вам знадобиться багато вільного простору для цієї гри. Її не варто використовувати щодня, але важливо хоч іноді застосовувати в навчальному процесі. Що стосується приміщення, то це може бути їдальня, спортзал чи пришкільний майданчик. Підготуйте декілька пов’язок на очі (приблизно для половини учасників гри). Продумайте, що можна використати для створення перешкод, які виникатимуть на шляху дітей. Розставте їх (меблі, коробки тощо) до початку гри. Зауважте, шлях має бути складним, але безпечним.
Поділіть учасників на пари, де буде дитина у пов’язці та без. Той, хто бачить, має спрямовувати напарника на шляху до фінішної стрічки. Для цього він дає чіткі усні інструкції, аби партнер міг пройти шлях, не доторкнувшись до предметів. Коли кожна команда досягне фінішу, напарники міняються ролями та повертаються до початку. Продумайте гру так, аби частина класу була глядачами, а частина учасниками, потім ролі можна буде змінити. Наприкінці не забудьте проаналізувати результати та поцікавитись враженням.
Чому навчить гра:
Умінню комунікувати, дослухатися до чужих порад, повазі (зокрема, серйозному ставленню до безпеки напарника).
Гра «Піраміда зі стаканчиків»
Вправа, яка стане корисною і педагогам, якщо колектив не відчуває себе командою. Фантастична гра, яка викличе море емоцій. Попереджаємо, буде галас! Але цікаво.
Гра-вправа вимагатиме від учасників терпіння та розуміння один одного. Об’єднайте клас у групи по 4-6 дітей. З гумової стрічки потрібно зробити кільце. Це може бути і гумка для волосся, головне, аби вона добре тягнулася. До гумки на рівній відстані прив’яжіть цупкі нитки, їх кількість дорівнює кількості учасників у команді.
Діти мають розтягнути гумку так, аби вдалося одягнути її на перевернутий пластиковий чи паперовий стаканчик. Далі потрібно послабити натяг і зуміти перенести усі ємності, які є «будівельним» матеріалом піраміди.
Чому навчить гра:
Командній роботі, умінню слухати та ставити себе на місце іншого, терпінню, зосередженості, здатності шукати компроміси для вирішення проблеми.
Гра на виживання
Уявіть, що трапиться, якщо корабель, на якому ви з класом мандруєте морями, пішов на дно? Як результат – ви на безлюдному острові. Що потрібно для виживання? Поставте таке завдання школярам, нехай вони діють, як команда, яка за будь-яку ціну має вижити в екстремальних умовах. Буде дискусія, буде суперечка, у кожного буде своя точка зору, але всі мають дійти згоди. Це одне з найбільш складних завдань, яке ви маєте контролювати, аби воно не перетворилося на пусті балачки. Як варіант, можете запропонувати школярам вектори діяльності: знайти матеріали для житла, їжу, організувати захист, створити мінімальний комфорт тощо.
Чому навчить гра:
Критичному мисленню, вмінню вести дискусію, командній роботі, пошуку компромісів.
Це золоте правило командної роботи. Саме лише розуміння та сприйняття його вже є хорошим знаком. Навчіть дітей відповідати за свої дії та подаруйте можливість спільно з однокласниками досягати успіху в будь-яких проектах.